Agencja SEO SEM – czy każdy jej potrzebuje? Jak jej szukać?

Nie każda firma potrzebuje agencji SEO i/lub SEM. Zależy to od branży, konkurencji i aktualnej sytuacji. Jeśli działasz w branży, w której panuje duża konkurencja i wszyscy zajmują się marketingiem w wyszukiwarkach, musisz również zająć się tą dziedziną, bo inaczej zostaniesz w tyle.

Przykłady sytuacji, kiedy agencja SEO SEM może nie być w stanie pomóc

Jeśli jednak Twoje produkty lub usługi nie sprzyjają wyszukiwaniu w sieci (np. są typu B2B lub ludzie zazwyczaj nie szukają ich w sieci), być może nie ma sensu płacić za tę usługę, ponieważ i tak nie będzie ona skuteczna.

To samo dotyczy firm lokalnych; jeśli potencjalni klienci nie szukają w sieci tego, co oferujesz w danym regionie geograficznym, inwestowanie pieniędzy w lokalne SEO/SEM nie przyniesie pozytywnego zwrotu z inwestycji, ponieważ osoby te i tak nie dokonają konwersji, nawet jeśli znajdą Twoją stronę w sposób organiczny.

W grę wchodzą również względy budżetowe – większość małych firm po prostu nie może sobie pozwolić na wysokie koszty związane z tymi kampaniami ani na ich późniejszą obsługę, więc znowu pojawia się pytanie.

W niektórych przypadkach agencja SEO SEM może sprawiać wrażenie, że firma jest zbyt mała, by zajmować się ich sprawami.

Jeśli masz pewność, że sprawdzona agencja SEO i SEM jest w stanie Ci pomóc, zacznij od zadawania dobrych pytań

Komunikację z potencjalnymi agencjami należy zawsze rozpoczynać od zadawania dobrych pytań. W ten sposób można nie tylko ocenić ich możliwości, ale także dowiedzieć się więcej o ich sposobie działania i o tym, czy Twoja firma pasuje do ich oferty. Oto kilka kluczowych pytań, które należy zadać, szukając agencji SEO/SEM:

1. Jakie jest wasze doświadczenie? Od jak dawna działacie na rynku?
2. Czy specjalizujecie się w jakiejś konkretnej branży lub niszy?
3. Czy posiadacie udokumentowane doświadczenie wraz z budżetem i zwrotem, jaki uzyskały firmy współpracujące z wami?

Te pytania pomogą Ci zorientować się, jaki zakres prac jest w stanie wykonać agencja SEO SEM, a także dadzą Ci wgląd w jej filozofię i obszary, na których się skupia.