Podstawowe zasady dotyczące pozycjonowania sklepów internetowych

Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat branża e-commerce rozwinęła się w zastraszającym tempie. Obecnie w sieci funkcjonuje mnóstwo sklepów ze zróżnicowanym asortymentem, które stale konkurują o klientów. Ich sukces zależy w ogromnej mierze od skutecznego pozycjonowania. Gwarantuje ono znacznie większą widoczność, co przekłada się bezpośrednio na wzrost tzw. ruchu organicznego.

Bez profesjonalnego audytu i umiejętnej optymalizacji ani rusz 

Pozycjonowanie sklepów to proces długotrwały, opierający się na wdrażaniu mniej lub bardziej zaawansowanych działań z zakresu on-site i off-site. Pierwszym etapem jest zawsze przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO. Ma on na celu wskazanie ewentualnych błędów i nieprawidłowości wymagających szybkiej poprawy. Obejmuje m.in. analizę poszczególnych podstron, weryfikację wszystkich treści (pod względem takich parametrów, jak długość, nasycenie słowami kluczowymi, konstrukcja nagłówków), badanie szybkości ładowania, a także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Drugi istotny etap to optymalizacja techniczna zmierzająca do usprawnienia witryny w taki sposób, aby była kompatybilna z wymogami Google. W jej trakcie należy zwrócić uwagę zwłaszcza na czas załączania się, odpowiednią długość opisów, właściwe ustalenie przekierowań, uporządkowanie kodu źródłowego oraz zapewnienie aktualizacji mapie głównej. 

Instrukcja krok po kroku 

W przypadku takiego działania jak pozycjonowanie sklepów liczy się przede wszystkim specjalistyczna wiedza i dostęp do konkretnych narzędzi analitycznych. Najpierw trzeba wybrać stosowną platformę i zadbać o przejrzystą strukturę kategorii czy kart produktowych. Następnie rozsądnym rozwiązaniem jest włączenie certyfikatu SSL, który zabezpiecza przesyłanie danych, wzbudzając zaufanie u konsumentów. Oto pozostałe czynności niezbędne do wykonania:

  • optymalizacja grafiki i serwera
  • ustalenie powiązanych z ofertą fraz kluczowych i wprowadzenie ich do treści
  • otwarcie bloga firmowego i publikowanie na nim artykułów eksperckich (forma merytorycznego wsparcia)
  • rozmieszczenie na stronie linków odsyłających do wewnętrznych podstron i zewnętrznych witryn